مدیرکل تامیناجتماعی استان زنجان گفت: رفع اختلاف کارگر و کارفرما از مزایای بازرسی الکترونیک است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون
، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان و به نقل از خبرگزاری ایسنا مسعود علیاری ، با بیان
اینکه بازرسی الکترونیکی کارگاهها یکی از اولویتهای ادارهکل تامیناجتماعی طی
امسال بوده است، اظهار کرد: در بازرسی الکترونیک که به سه شیوه انجام میگیرد،
بازرس با مراجعه به کارگاه، اطلاعات را ثبت و به صورت آنلاین به سیستم شعبه ارسال
میکند. این در حالی است که رفع اختلاف کارگر، کارفرما و سازمان تامیناجتماعی،
کاهش هزینهها و افزایش تعداد و کیفیت بازرسیها از مزایای بازرسی الکترونیک است.
این مسئول ادامه داد: گاهی بازرسی به
درخواست بیمه شده مبنی بر پیگیری عدم ارسال حق بیمه از سوی کارفرمایان انجام میشود
و گاهی کارفرما تقاضای بازرسی را به علت ورود کارگر جدید یا ایجاد کارگاه جدید یا
صدور مفاصاحساب ارائه میدهد. سومین شیوه بازرسی نیز بازرسی سیستماتیک تامیناجتماعی
از کارگاهها است که معمولاً هر ٣ تا ٤ ماه توسط بازرسان انجام میشود.
وی در ادامه با بیان اینکه سرویس
خدمات غیرحضوری به کاهش مراجعات حضوری جمعیت تحت پوشش، کاهش هزینهها، تسهیل و
تسریع در ارائه خدمات مطلوب و بههنگام به مخاطبان سازمان و افزایش رضایتمندی
متقاضیان منتج میشود، افزود: خوشبختانه در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد از مراجعات به سازمان تامیناجتماعی
استان زنجان به صورت غیرحضوری است و بالای ۸۵ درصد از ابلاغها نیز به صورت
الکترونیکی انجام میشود.
علیاری خاطرنشان کرد: 53 درصد جمعیت
استان تحت پوشش تامیناجتماعی بوده و 14 هزار و 90 کارگاه تحت پوشش این سازمان
قرار دارد. همچنین در حال حاضر سرویسهای غیرحضوری با دستهبندی موضوعی استعلام،
پرداخت حق بیمه، نوبتدهی مراکز درمانی و اطلاعرسانی، از طریق بستر تلفن همراه و
با شمارهگیری کد دستوری #1420*44* راهاندازی شده است و بیمهشدگان میتوانند
خدمات مورد نیاز خود را از این طریق دریافت کنند.