اخبار

راه‌اندازی سامانه ثبت نام متقاضیان بازنشستگی پیش از موعد مشمولان مشاغل سخت و زیان‌آور در زنجان

راه‌اندازی سامانه ثبت نام متقاضیان بازنشستگی پیش از موعد مشمولان مشاغل سخت و زیان‌آور در زنجان
مدیر پشتیبانی و توسعه منابع انسانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از طراحی و پیاده‌سازی سامانه ثبت نام متقاضیان بازنشستگی پیش از موعد مشمولان مشاغل سخت و زیان‌آور خبر داد و گفت: این اقدام در راستای تکریم ارباب رجوع و کاهش بروکراسی اداری انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، محمد جعفر روحانی اظهار کرد: حوزه مدیریت پشتیبانی و توسعه منابع انسانی اداره کل تعاون استان زنجان، طی سال فعالیت‌های متعددی را انجام می‌دهد که یکی از مهمترین آنها طراحی و پیاده‌سازی سامانه ثبت نام متقاضیان بازنشستگی پیش از موعد مشمولان مشاغل سخت و زیان‌آور بوده است.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه دبیرخانه مشاغل سخت و زیان آور در این اداره کل واقع شده است، بیشترین مراجعات حضوری به این اداره کل مربوط به متقاضیان بازنشستگی پیش از موعد مشمولان در قالب مشاغل سخت و زیان‌آور است که این فرایند مشترک بوده و با همکاری تامین اجتماعی و بهداشت و درمان انجام می‌شود.

مدیر پشتیبانی و توسعه منابع انسانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان  با بیان اینکه پیش از این همه مراحل مربوط به  ثبت نام متقاضیان مشاغل سخت و زیان آور به صورت دستی و در اداره کل انجام می‌شد، افزود: این امر موجب بروز مشکلاتی برای کارگران شده بود، چرا که باید برای دریافت فرم به صورت حضوری به اداره کل مراجعه می‌کردند.

روحانی با اشاره به اینکه به منظور تکریم ارباب رجوع و کاهش بروکراسی اداری نرم افزار ثبت نام و بررسی مشاغل سخت و زیان آور در داخل استان و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی، طراحی و علاوه بر نصب در دبیرخانه مشاغل در ادارات تامین اجتماعی و بهداشت نیز نصب شد، افزود: پس از آن امورات به صورت دستی و لزوم مراجعات کارگران از اقصی نقاط استان منتفی شده و همه مراحل در این سامانه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سامانه مذکور با هدف حذف فرآیند کاغذی، افزایش دقت، امنیت و سرعت انجام فرآیندها طراحی شده است، گفت: از جمله امکانات و ویژگی‌های این سامانه امکان پیگیری سریع آخرین وضعیت هر فرم و گزارش گیری از فرم‌های واحدهای سازمانی مختلف و هر مرحله و  تعریف 6 سطح دسترسی کاربری با امکانات و مجوزهای متفاوت (ارزشیابی شونده، ارزشیابی کننده، تأیید کننده، مسؤول منابع انسانی، نویسنده کارگزینی، مدیر کارگزینی) علاوه بر واحدها و پست‌های سازمانی است.

مدیر پشتیبانی و توسعه منابع انسانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: تعریف امضای الکترونیک امن کاربران و حذف کامل فرآیند کاغذی و ارائه گزارش‌های آماری کلی و رویدادنگاری پیشرفته برای شناسایی نقاط ضعف و قوت سامانه از دیگر کاربری‌های این سامانه است.

روحانی همچنین از استقرار میز خدمات در محل اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد و افزود: این اقدام با هدف تسریع و بهبود روند ارائه خدمات به ارباب رجوع  و ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات، کاهش هزینه‌ها و همچنین کاهش مراجعات و پیگیری‌های مکرر مراجعه کنندگان  صورت گرفته است.

مدیر پشتیبانی و توسعه منابع انسانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان همچنین از راه‌اندازی سامانه طبقه‌بندی مشاغل اداره کل خبر داد و گفت: هدف از طراحی این نرم‌افزار نیز به نوعی تبدیل بایگانی دستی اطلاعات طبقه بندی مشاغل شرکت‌ها، به بایگانی الکترونیکی است.

وی افزود: از جمله مزایای سامانه مشاغل کار امکان ثبت مشخصات شرکت، امکان ثبت و حذف تاریخ بازنگری به تعداد نامحدود،  سیستم پویای جلوگیری از ثبت تکراری مشخصات شرکت است.

۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ۰۸:۵۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید