اخبار

طی 3 ماهه نخست امسال

308 نفر به مرکز مداخله در بحران در زنجان ارجاع شده‌اند

308 نفر به مرکز مداخله در بحران در زنجان ارجاع شده‌اند
مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه خط 123 مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی پل ارتباطی افراد آسیب دیده و در معرض آسیب با بهزیستی است افزود: 308 نفر به مرکز مداخله در بحران در سه ماهه نخست امسال ارجاع شدند

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، محمد محمدی در سومین جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های استانی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به میزبانی بهزیستی استان زنجان برگزار شد؛ اظهار کرد: این نهاد حمایتی از طریق خط تلفن اورژانس اجتماعی 123، خدمات سیار، مراکز مداخله در بحران و پایگاه‌های خدمات اجتماعی آماده ارائه خدمات اجتماعی به خانواده‌ها  و افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است.       
مدیر کل بهزیستی استان زنجان افزود: شماره تلفن 123 در ابتدا با انجام مداخلات برای موارد کودک آزاری آغاز به کار کرده ولی در حال حاضر با توجه به امکانات و تجهیزات فراهم شده این فعالیت شامل گروه‌های هدف متعدد بهزیستی می‌شود.  
وی در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی به تمامی افراد جامعه، مداخله تخصصی موثر به منظور کاهش جرائم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب‌های اجتماعی و کاهش صدمات اقشار در معرض آسیب، مداخلات تخصصی به اقشار آسیب پذیر برای دستیابی به حقوق و توانمند سازی آنان و ارائه راهنمایی‌های لازم در مورد فعالیت‌های بهزیستی را از اهداف اصلی و اساسی مرکز اورژانس اجتماعی برشمرد.        
محمدی از ارجاع 308 نفر به مرکز مداخله در بحران در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: ارتقای سطح دانش، آگاهی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی؛ ارتقای توانمندی‌های افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی از اهداف مهم و اساسی است
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه 7 هزار و 700 زن سرپرست خانوار و بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند، یادآور شد: مهمترین ویژگی اورژانس خدمات اجتماعی تخصصی بودن، به موقع و در دسترس بودن آن است تا از این طریق ارائه خدمات به مردم محدود به زمان و مکان نشود.  
وی ادامه داد: ارائه راهنمایی‌های لازم در خصوص فعالیت سازمان بهزیستی، مداخله تخصصی مؤثر به منظور جلوگیری از تشدید بحران و آسیب‌های اجتماعی و کاهش صدمات افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و تسهیل دسترسی مردم به خدمات سازمان بهزیستی در حوزه آسیب‌های اجتماعی از اهداف کلی خط تلفن اورژانس اجتماعی 123 است.        
محمدی از ارائه خدمات روان شناختی و مددکاری در مراکز مداخله در بحرانهای اجتماعی و پایگاه‌های خدمات اجتماعی خبر داد و تصریح کرد: کودک آزاری، همسرآزاری، زنان آسیب دیده اجتماعی، دختران فراری یا در معرض آسیب، سالمندان و یا معلولان آزار دیده ، اقدام به خودکشی،کودکان کار و خیابانی، مبتلایان به اختلال هویت، مشاوره‌های خانوادگی و حل اختلافات خانوادگی، مشاوره‌های فردی و... از مهمترین فعالیت‌های اورژانس اجتماعی هستند که در کنار خدمات تخصصی به خانواده ها ارائه می‌شود.       
مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: خودروهای خدمات سیار و خط تلفن 123 بهزیستی استان زنجان همه روزه و بصورت 24 ساعته آماده دریافت تماس‌های عموم و مداخله در بحران است.
وی با اشاره به شناسایی آسیب‌های اجتماعی شایع و در حال شیوع توسط اورژانس اجتماعی بهزیستی اذعان داشت: مداخلات بهزیستی می‌تواند در توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و بازگشت آنها به زندگی سالم نقش مهمی را ایفا کند.       
محمدی با بیان اینکه برنامه اورژانس اجتماعی تلفیقی از مداخله در بحران، فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی 123، تیم سیار اورژانس خدمات اجتماعی سیار و پایگاه اجتماعی است؛ افزود : در حال حاضر پنج خودرو خدمات سیار در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم‌دره و خدابنده آماده ارائه خدمات و مداخله در بحران و کمک به افراد آسیب دیده اجتماعی است.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: بسیاری از خشونت‌های خانگی و آسیب‌های اجتماعی با مداخله تیم کارشناسی خط 123 و خدمات سیار مرتفع می‌شود.       
گفتنی است؛در حال حاضر بیش از 23 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی استان زنجان بوده که از این تعداد 8 هزار و 200 نفر مستمری بگیر و مابقی از خدمات موردی این نهاد حمایتی بهره مند می‌شوند.

 

۲ تیر ۱۳۹۷ ۱۳:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید