به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کارو رفاه اجتماعی استان زنجان به نقل ازخبرگزاری فارس ؛ محمدرضا انصاری هدف از پرکردن اوقات فراغت
جوانان را شکلگیری شخصیت و هویت ایرانی جوانان و کسب مهارت اعلام و اظهار داشت:
باید بتوانیم در این برهه از زمان با تغییر زیربنای فکری جامعه و کسب مهارتهای
کاربردی و کارآفرینی به توسعه فضای کسب و کار رونق بخشیده و شغل ایجاد
کنیم.
مدیر کل اداره آموزش فنی و حرفهای استان زنجان با تاکید بر
اینکه هر دانشآموز باید یک مهارت فنی را در طول تابستان آموزش ببیند، افزود:
جوانان باید بعد از فارغالتحصیلی از دبیرستان نه تنها از لحاظ نظری بلکه از لحاظ
فنی و مهارتی نیز از رشتهای فارغالتحصیل شوند که همانطور که همه ما میدانیم
جامعه با بزرگترین معضل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی مواجه است.
وی بیان کرد: یکی از اهداف که بتوان ایجاد اشتغال کرد، فرد پس
از مشاوره و هدایت شغلی وارد کارگاه مورد نظر میشود و با توجه به علاقه و ظرفیت
فرد پس از آنکه با امکانات و فضای کارگاهی آشنا شد و خود را سنجش کرد با هدایت مربی
به سمت حرفه مورد نظر رفته و آن را دنبال میکند.
انصاری در مورد وضعیت بحرانی آب در بخشهای مختلف استان و کشور
و پیشبینی دورههای ویژه در این حوزه؛ گفت: آموزشدیدگان این دورهها میتوانند به
عنوان نیروی تصفیهخانه آب یا پیمانکاران شرکت آب و فاضلاب فعالیت کنند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان از کارآموزی در محیط
واقعی کار (استاد شاگردی به روش نوین) در استان خبر داد و گفت: آشنایی با محیط کسب
و کار؛ کسب تجربه و آمادهسازی؛ ایجاد خودباوری در مهارتآموزی برای ورود به عرصه
اشتغال و کارآفرینی؛ حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در صنایع دستی، کمک
به بنگاههای فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی ماهر از جمله اهداف اجرای این طرح
است.
انصاری با اشاره به طرح پژوهشی که با کمک اساتید دانشگاه زنجان
صورت گرفت؛ اذعان کرد: این طرح پژوهشی با هدف صرفهجویی در هزینههای آموزشی از
جمله هزینههای مواد مصرفی و تجهیزات آموزشی؛ افزایش کیفیت آموزشی در کارگاههای
آموزشی و مناطق محروم؛ کاهش خطرهای جانی هنگام ارائه آموزشها با دستگاههای پر خطر
به منظور تکمیل سطوح مهارت بخشی از استانداردهای آموزشهای مهارتی را به صورت
مجازی را در بر خواهد داشت که فرد در فضای سه بعدی و محیط کاملا واقعی میتواند در
کارگاه تعمیرات خودرو حضور داشته باشد.