در این نشست جواد عابدی معاون درمان تامین اجتماعی استان با
بیان اینکه طرح حذف دفترچه درمانی و استعلام استحقاق درمان بیمه شدگان بصورت
الکترونیکی باعث آرامش خاطر و کاهش مراجعات بیمورد بیمه شدگان را فراهم کرده است،
افزود: سامانه الکترونیکی حذف دفترچه درمانی و استقرار نسخه الکترونیک نیاز مبرم به
کنترل استحقاق درمان بیمهشدگان توسط شعب تامین اجتماعی را دارد.
وی همچنین واگذاری پذیرش پروندههای خسارات متفرقه از
بیمهشدگان استان توسط کارگزاریهای تامین اجتماعی را گامی بلند در راستای کاهش
مراجعات حضوری به اسناد پزشکی خواند و تصریح کرد: سیستم استحقاق سنجی، نیازمند دقت
نظر همکاران شعب تامین اجتماعی است تا از سردرگمی و اتلاف وقت بیمهشدگان و مراجعات
مکرر آنان به شعب بیمه ای جلوگیری کند.
ماندانا عظیمی رئیس دفتر اسناد پزشکی استان زنجان نیز در این
جلسه با اشاره به دستورالعمل مدیر عامل و معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی افزود:
دارندگان دفترچه درمانی تبعی سازمان در صورتیکه بیمه شده اصلی سایر ارگانهای
بیمهگر باشند، استحقاق دریافت خدمات درمانی را نخواهند داشت.
در پایان رؤسای شعب و کارشناسان ارشد حوزههای نامنویسی
واحدهای بیمهای نیز به بیان نقطه نظرات و مطالبی از جمله تاخیر 24 ساعته در
یکسانسازی اطلاعات شعب و سامانه استحقاق درمان و قطعی شدن تاییدیههای مربوط به
سیستم بازرسی از محل فرد بیمه شده، پرداختند.