مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: خدمات الکترونیک بهزیستی برای دسترسی سریع مراجعان و آحاد جامعه به خدمات مورد نیاز بهزیستی گسترش یافته است.
محمد
محمدیقیداری اظهار کرد: خوشبختانه بهزیستی
استان زنجان با توجه به اصل تکریم اربابرجوع و با توجه به شاخصهای مورد نیاز مددجویان،
بخش مهمی از خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه میدهد و دیگر نیاز نیست که
مددجویان برای دریافت این خدمات، حتما به شعب مراجعه کنند.
این مسئول
با بیان اینکه خدمات الکترونیک و هوشمند، ارائه خدمات به جامعه هدف و آحاد جامعه در
کوتاهترین زمان را ممکن میسازد، ادامه داد: خدمات الکترونیکی در 33 فرآیند قابل دسترس
برای همه شهرستانها ایجاد شده است و از مزیتهایی از جمله روشهای دسترسی آسان به
اطلاعات و خدمات مددجویی حتی از طریق گوشیهای همراه غیر هوشمند، ایجاد زیرساخت مناسب
برای استقرار دولت همراه و هزینه پایین استفاده از خدمات برخوردار است.
وی افزود:
سامانه مذکور به عنوان میز خدمت الکترونیکی و غیر حضوری توسط سازمان بهزیستی کشور طراحی
شده و در سه بخش قابل مشاهده است. همچنین هر یک از بخشها برای آحاد جامعه و مددجویان
تحت حمایت بهزیستی، قابل بهرهبرداری است و به مراتب بهروزرسانی و فعال میشود.
محمدیقیداری تصریح
کرد: سامانه استعلام
یکی از خدمات
الکترونیکی غیر حضوری برای جامعه هدف است و مددجویان بهزیستی میتوانند با شمارهگیری
#123*4* از وضعیت ارائه خدمات ارائه شده از جمله پرداخت و پیگیری مستمری، اطلاع از
کسورات مستمری، دریافت اطلاعات آخرین کمک مالی موردی، تغییر شمارهحساب دریافت مستمری،
ثبت و تغییر کد پستی محل اقامت و ثبت درخواست نوبت کمیته توانبخشی خود مطلع شوند.
مدیرکل
بهزیستی استان زنجان یادآور شد: در حال حاضر، 27 هزار و 86 خانوار، تحت پوشش بهزیستی
استان هستند و از این تعداد 14 هزار و 600 نفر مستمریبگیر و مابقی نیز از سایر خدمات
موردی این نهاد حمایتی بهرهمند میشوند.