اخبار

بدون رفتن به بهزیستی هم می‌توان خدمات به‌زیستی را دریافت کرد

بدون رفتن به بهزیستی هم می‌توان خدمات به‌زیستی را دریافت کرد
مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: خدمات الکترونیک بهزیستی برای دسترسی سریع مراجعان و آحاد جامعه به خدمات مورد نیاز بهزیستی گسترش یافته است.

محمد محمدی‌قیداری  اظهار کرد: خوشبختانه بهزیستی استان زنجان با توجه به اصل تکریم ارباب‌رجوع و با توجه به شاخص‌های مورد نیاز مددجویان، بخش مهمی از خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه می‌دهد و دیگر نیاز نیست که مددجویان برای دریافت این خدمات، حتما به شعب مراجعه کنند.

 

این مسئول با بیان این‌که خدمات الکترونیک و هوشمند، ارائه خدمات به جامعه هدف و آحاد جامعه در کوتاه‌ترین زمان را ممکن می‌سازد، ادامه داد: خدمات الکترونیکی در 33 فرآیند قابل دسترس برای همه شهرستان‌ها ایجاد شده است و از مزیت‌هایی از جمله روش‌های دسترسی آسان به اطلاعات و خدمات مددجویی حتی از طریق گوشی‌های همراه غیر هوشمند، ایجاد زیرساخت مناسب برای استقرار دولت همراه و هزینه پایین استفاده از خدمات برخوردار است.

 

وی افزود: سامانه مذکور به عنوان میز خدمت الکترونیکی و غیر حضوری توسط سازمان بهزیستی کشور طراحی شده و در سه بخش قابل مشاهده است. همچنین هر یک از بخش‌ها برای آحاد جامعه و مددجویان تحت حمایت بهزیستی، قابل بهره‌برداری است و به مراتب به‌روزرسانی و فعال می‌شود.

 

محمدی‌قیداری تصریح کرد: سامانه استعلام  یکی از خدمات الکترونیکی غیر حضوری برای جامعه هدف است و مددجویان بهزیستی می‌توانند با شماره‌گیری #123*4* از وضعیت ارائه خدمات ارائه شده از جمله پرداخت و پیگیری مستمری، اطلاع از کسورات مستمری، دریافت اطلاعات آخرین کمک مالی موردی، تغییر شماره‌حساب دریافت مستمری، ثبت و تغییر کد پستی محل اقامت و ثبت درخواست نوبت کمیته توانبخشی خود مطلع شوند.


مدیرکل بهزیستی استان زنجان یادآور شد: در حال حاضر، 27 هزار و 86 خانوار، تحت پوشش بهزیستی استان هستند و از این تعداد 14 هزار و 600 نفر مستمری‌بگیر و مابقی نیز از سایر خدمات موردی این نهاد حمایتی بهره‌مند می‌شوند.

۱۶ دی ۱۳۹۷ ۰۸:۳۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید