مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: پیش از اجرای طرح فراخوان ، بیماران
با تجمع در کنار اتاق پزشک صحنه های ناخوشایندی از قبیل درگیری و غیره را رقم می
زدند و همچنین سرپا ماندن آنها در این مکان نیز وجهه ناخوشایند و بی اعتمادی
بیماران به سیستم درمانی را موجب میشد.
دکتر علی محمدی جلوگیری از تجمع بیماران پشت درب درمانگاه های عمومی، کاهش نیاز
به حضور فیزیکی منشی پزشک و سایر اقدامات مرتبط، ایجاد اعتماد و تضمین سلامت روانی
بیماران از حیث صحت نوبت دهی بدون واسطه نیروی انسانی و رعایت دقیق حقوق بیماران و
متعاقب آن تحقق حقوق شهروندی را زا جمله مزایای اجرای این طرح در استان اعلام
کرد.
وی اضافه کرد: رعایت نظم و کاهش آلودگی صوتی در سالن انتظار، مدیریت نوبت ها
توسط خود مراجعین، به حداقل رسیدن سردرگمی بیماران در مراجعه به اتاق پزشکان به
دلیل نمایش نام و شماره نوبت بیماران، نام و شماره اتاق پزشکان در مانیتورهای راه
اندازی شده پشت درب هر پزشک و استقبال شدید مراجعین از الکترونیکی شدن تمامی خدمات
را از دیگر مزایای اجرای این طرح است و تمامی سعی و تلاش نیز بر ایین است تا
حقوق بیماران بیش از گذشته رعایت شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: این طرح طی چند ماه گذشته به صورت آزمایشی در درمانگاه
شهدای شهرستان خرمدره اجرا شد که با رضایت مندی بالای بیمه شدگان و مراجعین همراه
بود.
وی اظهارداشت: طبق برنامه ریزی ها، مقرر شد پس از تامین اعتبارات لازم و به
لحاظ زیر ساختی و امکانات سخت افزاری، این طرح در همه مراکز درمانی تامین اجتماعی
استان اعم از مراکز بستری و سرپایی اجرایی شود.
محمدی افزود: سازمان تامین اجتماعی بیش از ۴۵ خدمت خود را در قالب میز خدمت
بصورت الکترونیکی در سایت فوق به مخاطبین ارائه کرده و ارتقای این خدمات،
موجب کاهش چشمگیری در تعداد مراجعین حضوری شده است.
هم اکنون ۲ بیمارستان، یک پلی کلینیک و چهار درمانگاه تحت پوشش این سازمان در
شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده فعالیت می کنند.
۲۳۰ پزشک عمومی، متخصص
و دندانپزشک، ۱۳۵ مرکز پاراکلینیک شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، ۳۵ درمانگاه خصوصی و
دولتی و ۱۲ بیمارستان در استان طرف قرار داد تامین اجتماعی استان
هستند.