مدیرامور تعاون اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان زنجان گفت: با همکاری جهاددانشگاهی استان زنجان، دوره آموزشی آشنایی با اصول و قواعد بازاریابی و فروش در شرایط رکود اقتصادی ویژه کسب و کارهای حوزه تعاون، برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان،
علی پاک منش در این باره اظهار کرد: دوره
مذکور بر اساس تفاهمنامه همکاری بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و
جهاددانشگاهی و به منظور توسعه کسب و کارهای تعاونی و توانمندسازی کارکنان این حوزه
برگزار گردید.
پاک منش اشاره کرد: در این دوره هشت ساعته بیش از 80 نفر از تعاونگران
و کارشناسان حوزه تعاون شرکت کردهاند که
پس از طی دوره آموزشی از طرف جهاددانشگاهی گواهینامه معتبر پایان دوره دریافت
میکنند.
علیرضا جماعت لو، مدرس این دوره آموزشی در ابتدا
به نقش فرهنگ در بازاریابی اشاره کرد و گفت: موضوع فرهنگ بازاریابی در توسعه و رشد
فروش محصولات تاثیر گذار است و حرکت از بازارهای محلی و منطقهای به سمت بازارهای
جهانی و بینالمللی نقش عوامل فرهنگی در
بازاریابی را پررنگ تر می سازد.
جماعت لو از ایدهپردازی، تهیه نمونه آزمایشگاهی، طرح توجیهی،
بازارسازی، تامین منابع و تجاریسازی به عنوان حلقه های زنجیر برای ایجاد کسب و کار
موفق یاد کرد و بر شناسایی نقاط قوت و ضعف ، پتانسیل ها و فرصت های شرایط منطقه ای
موجود در همین زمینه تاکید کرد.