اخبار

شاخص های مثبت روابط کار در سال 92

شاخص های مثبت روابط کار در سال 92
شاخص های عملکرد واحد روابط کار اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ابهر در سال 92 در مقایسه با سال 91 مثبت ارزیابی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان انباری رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ابهر طی مصاحبه ای اعلام کرد: در مقایسه آماری عملکرد مراجع حل اختلاف مربوط به سالهای 91 و 92 به اتفاق حاکی است شاخص های عملکرد مربوط به سال 92 در کلیه موارد بهتر از سال 91 بوده و اهداف مراجع که رسیدگی سریع و دقیق با رعایت استانداردهای پیش بینی شده در آئین نامه رسیدگی به شکایات است ، محقق شده است.

انباری افزود : با توجه به اینکه صلاحیت ذاتی مراجع حل اختلاف موضوع ماده 164 قاون کار ، حل و فصل دعاوی اختلاف کارگر و کارفرما می باشد ، اعضای مراجع حل اختلاف سعی در تنظیم روابط کار و در اولین فرصت سازش بین دو طرفین دارند که در غیر اینصورت با رعایت تمام موارد و استاندارهای قاون کار ، معاونت روابط کار تصمیمات لازم را در خصوص صدور آراء اتخاذ می نماید. رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ابهر تعداد شکایات واصله به هیات تشخیص را در سه ماه دوم 198 پرونده اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه 51 درصد کاهش را نشان می دهد. وی همچنین تعداد شکایات واصله به هیات حل اختلاف را 60 پرونده عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه از کاهش 24 درصدی برخوردار می باشد.

انباری تعداد آرای سازش در هیاتهای تشخیص و حل اختلاف را به ترتیب 82 و 25  مورد ذکر کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 82 درصدی و 47 درصدی برخوردار است.وی در ادامه به مدت رسیدگی به پرونده های مراجع حل اختلاف اشاره کرد و افزود : مدت زمان رسیدگی به پرونده ها در این مراجع از کاهش 20 درصدی برخوردار است.

۵ اَمرداد ۱۳۹۲ ۰۸:۵۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید