اخبار

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با فرآیند و سامانه بیمه بیکاری

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با فرآیند و سامانه بیمه بیکاری
رئیس اداره پایداری مشاغل و بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با فرآیند و سامانه بیمه بیکاری با شرکت نمایندگان کاریابی ها و کارشناسان بیمه بیکاری اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان زنجان در این اداره کل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان زنجان سجاد اجاقلو به واگذاری امور غیرحاکمیتی بیمه بیکاری به کاریابی های منتخب استان اشاره کرد وگفت:بیمه بیکاری یک حمایت اجتماعی از طرف دولت از نیروی کار میباشد که به صورت غیر ارادی از کار برکنار شده تا زندگی روزمره و خانوادگی نیروی بیکار دچار مشکل نگردد و بتواند شغل جدیدی بدست آورد.

وی به شیوه نامه چگونگی تشکیل و تکمیل پرونده بیمه بیکاری که از طرف اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری ارسال شده اشاره کرد و اظهار داشت: تشکیل و تکمیل پرونده و رعایت اصول آن یکی از مهمترین اقدامات کارشناسان حوزه حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری است که موجب ایجاد وحدت رویه در اجرای قوانین و مقررات مربوط می گردد.به همین منظور شیوه نامه تشکیل پرونده مقرری بگیران بیمه بیکاری با عنایت به قانون بیمه بیکاری و مقررات مربوط به آن تدوین می گردد.

اجاقلو در ادامه به توضیح این شیوه نامه و شرایط استحقاق مقرری بیمه بیکاری (مشاوره) و مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده بیمه بیکاری و مراحل تشکیل آن در کاریابی ها و حضور و غیاب مقرری بگیران پرداخت.

۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۴۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید